Katten FI skrev:Tusen tack för förslaget, jag tror jag ska ta det som mitt "grundrecept" till fisksoppan,nu står för övrigt burken rakt och fint, och med sand i, igen! väntar med vattnet och resten till i morgon, måste komma i säng i någorlunda vettig tid någon gång i veckan i alla fall...
Har bakterieampuller, vattenberedning, vad mer behöver jag? Och här i vår lilla akvariebutik blev jag tillsagd att jag får hämta växter först då akvariet "snurrat runt" några dagar,hur ställer ni er till det? Och när kan jag hämta första fiskarna, och med tanke på föregående förslag, vilka och hur många börjar jag med?
Ööh, växter ska ju vara med direkt från början när du fyller akvariumet, och fiskarna ska ju helst i dagen efter, annars startar ju ingen rullning i akvariumet. :S
Men köp växter idag, och sen 3-4 fiskar på måndag. Därefter kan du vänta 3-4 veckor och sen köpa 4 fiskar till, sen vänta 2 veckor och köpa 4 fiskar till, sen ytterligare 2 veckor och 4 fiskar till, osv tills du har alla fiskar du vill ha. :)