[QUOTE="Azur"]Jag håller f.ö. alldeles med om att det överdrivs kraftigt om Global Warming. Det har gått och blivit en symbolfråga, och precis som alla symbolfrågor, från valjakt till kärnkraft, förtigs alla fakta som inte förstärker symboliken. Som biolog anser jag t.ex. inte alls att global warming är det största hotet mot miljön och anser att det är helt groteskt att miljöorganisationer nu i tysthet accepterar skövling av regnskog under förevändning att oljepalmsbränsle och vattenkraft minskar koldioxidutsläppen.[/QUOTE]
Håller med även om de kanske inte helt accepterar det men fokus är alldeles för stort på klimathotet, oavsett det så är ju faktum att vi överexploaterar och skitar ner vår natur så det är ju absolut inget bra argument att skita i miljöförstörelsen och som ursäkt säga att vi/jag påverkar inte miljön. Man får vara bra naiv om man tror att det människor släppt ut de senaste 2-300 åren inte påverkat vare sig naturen, miljön eller klimatet, jag tror inte den verkliga siffran är 40% utan närmare 80% utav hela jordens befolkning som är så naiva...även svenskar.
Mvh Janne