daniel_i_malmö skrev:För att Outlook Express ska kunna lösa en sådan uppgift måste datorn stå på hela tiden. Outlook Express ligger ju på din väns dator. Om det är OK så kan nog OE lösa detta. Tror jag...
Jo han är medvetan att hans dator måste vara på hela tiden - finns det något annat sätt att lösa det på?
Jag var själv inne på att att jag skulle gå in i hans brevlåda (eller vad det nu kallas) och inne i den ev. svara på mail och framförallt deleta spam så att inte brevlådan fylls.
Dock så blir det oerhört krångligt eftersom han använder något son heter TDC Easymail och i den kan man bara deleta mail ett och ett och eftersom han får ca. 250 spam per dygn så vore det ett rätt tröstlöst arbete.
Dock, denna typ av funktioner brukar man ställa in på själva mailservern. Om din vän har tillgång till ett webbgränssnitt för sin mail brukar man kunna ställa in att mail ska skickas vidare där.
Sorry det behövs nog en tämligen exakt förklaring på hur man skall göra för att vi skall begripa det eftersom vi bägge är dataidioter[:o]