beror väl på vad det kostar ;)

Jag har ett sådant och är ganska nöjd. Har köpt doppvärmare till och bytat kolfiltret mot filtervadd. Det är ju inte så stort men till yngel eller enstaka småfisk är det ok. Just nu har jag problem med alger i det. Märks verkligen att det är mycket svårare att hålla en bra balans i ett så pass litet kar.
Den välvda rutan stör mig oxå lite eftersom fiskarna blir aningen större än i verkligheten men det är väl en smaksak/vanesak. Jag har dock inte riktigt vant mig och föredrar raka rutor ;)
Munstycket till utblåset har vi vänt inåt/uppåt för att få en bättre ytcirkulation.
Detta var min erfarenhet av karet som i sig är en vacker inredningsdetalj som många tyckt varit minst lika bedårande som vårt stora 450L :D
Det blåa lysröret gör väl sitt oxå. Det blir mycket behagligt ljus men dock inte så starkt (till växternas förtret).
Ska väl kanske påpeka att det väsnas ganska mycket från fläktarna :( Det har jag dock vant mig vid konstigt nog [:o]
Tror inte det är helt omöjligt att byta ut befintliga fläktar mot mer tystgående fläktar om det skulle störa för mycket. Värst är det när det startar på morgonen innan det kommit igång så att säga..