defdac skrev:
Det har varit lite tungrott att dra igång intresset för PMDD minst sagt =) 10000 inlägg senare börjar det gå upp ett och annat ljus...

När jag höll på med akvarium för 25 till 15 år sedan plöjde jag igenom varenda bok jag hittade om akvarieskötsel. Inte f-n kunde jag få växterna att trivas ordentligt för det (jag undrar fortfarande om det vara samma människor som skrev böckerna som sålde växter...)
Nu med internet och den insynen man får med de akvarister som lyckas hålla riktigt snygga kar kan jag bara konstatera att i ett så pass begränsat system ett akvarium är behöver man hitta på lite praktiska lösningar.
Det tycker jag att pmdd o co2 låter som. Därför går jag själv på den linjen nu i mitt återfall. I mina öron låter det också vara ett enklare sätt om man vill kunna justera närings nivåer i karet, hur man ska göra om man har lagt en jordbotten under gruset förstår jag inte.

Det finns säkert fler sätt att få fina växter i karet men jag gillar ändå i mina ögon enkelheten och överskådligheten med pmdd och metoden. Här kan man någotsånär ha koll på vad man har i karet under en längre period.

Keep up your good work!
// Ola