Svårt att säga...hur ser det ut? Är det partiklar som åker runt, eller är vattnet bara färgat på något sätt? Kan det vara små luftbubblor? Borde ju inte vara infusorier i ett nystartat akvarium. Kan det vara skräp som filtret inte fångar upp av någon anledning? Kanske testa tillfälligt sätta in ett finporigt filter före det stora filtret för att "polera" vattnet ett tag och se om det hjälper? Om du har något gammalt innerfilter liggande så testa med det i någon vecka och då med så finporig svamp som möjligt.

Kör du med pumpen nedskruvad så långt det går? Jag hade så i ett akvarium förut och fick då rätt mycket grums i vattnet, jag tror det berodde på att det då byggdes upp mer mulm i filtret än annars som sen åkte ut i akvariet. När jag efter ett tag skruvade upp till max flöde så fick jag först en massa skräp i vattnet men sen efter några dar så försvann det. Men det här är bara massa gissningar, lättare om du kan beskriva ännu mer.

Har inte sett denna tråden förut och ang bambun; har testat med det innan och efter ett par månader eller så så kan den börja ruttna, men ser att den blir brun. Det är inga problem, det är bara att byta ut pinnarna ett par gånger per år, men kan vara värt att hålla ett öga på efter akvariet har varit igång ett tag. (Allmänt tips, har inget med ditt mjölkiga vatten att göra)