Gaffel skrev:
Utan att förstöra tråden så skulle det av rent intresse vara intressant att veta hur många som i samband med utbrott av BVS utfodrat med röda mygglarver, vet att andra faktorer spelar in men man hör mer och mer talas om den jävla soten.

Du vet ju vad du gör så jag kan inte se någonting att påpeka om, ut i skogen och fixa nitriväck samt få en veterinär att skriva ut metronidazol actavis så att du inte bränner varendaste krona hos zooaffären..

Lycka till.

Hmm.... vet inte om jag faktiskt vet vad jag gör - men jag hoppas i alla fall att jag gör vad jag kan. Däremot har andra förmodligen haft liknande problem och det är deras kunskap jag är ute efter.

Metronidazol Actavis - hämtade ut ett recept igår i Nordstan. 104 tabletter blev det - så nu är jag beredd....

Intensivbadade 1+1 Otopharynx Tetrastigma i går kväll och slängde i dem i mitt då tömda 150 L - utan synbart resultat idag på morgonen. Provade med pyttelite flingfoder men fick bara reaktion från en av dem som tog in maten i munnen och spottade ut igen. Det har förmodligen gått för långt där redan.

Det foder jag använder till 90% är räkmix. Någon gång kan de få lite mysis också. Men eftersom jag nu kan göra min egen räkmix kommer det nog att bli detta till 100% i framtiden.
Jag har aldrig matat med mygglarver eller annat levandefoder. Någon gång då och då har det blivit flingor eller pellets - men som sagt - räkmixen är det absolut vanligaste.