c90368 skrev:
Tyvärr kommer det bli svårt att få några överlevande yngel från Ap med ditt tänkta sällskap. Både Corydoras och tetror kommer att äta småyngel. Om det mot förmodan skulle bli några som blir lite större tar Skalarerna hand om dem.

Men det är roligt med Ap även om det inte ynglen klarar sig. I fråga om vilka Ap du ska välja så är det väl tyvärr så att utbudet i affärerna får styra väldigt mycket. Finns hur många roliga arter som helst, men att få tag på dem kan vara svårt.

Jag tycker att du kan prova med två familjer, förutsatt att det finns gott om gömställen. Försök att välja två artet som är så olika som möjligt, samt att du helst släpper ner dem samtidigt i akvariet.

Lycka till och välkommen till Ap tråden:)

Ok, tack för informationen och det är ju ganska logiskt :-). Får nog nöja mig med de vuxna AP då, och om jag någon gång i framtiden gärna skulle vilja se yngel så får jag ha ett artakvarium istället ;-).

Jag har kollat runt lite i de närmsta djuraffärerna och de flesta har fjäril- och kakadua och någon annan sort, tyvärr inte så stort utbud på den fronten.