Tack återigen för ett så uttömmande svar:)

Ska nog försöka dra ned på mina visioner lite och köra med dessa 3 arterna T-ciklider i karet och försöka få balansen att infinna sig (och ynglen:))

Fler kar hade ju varit riktigt fint, men bor fortfarande hemma och tror tyvärr inte att det blir så populärt:p T o m så berättade jag inte för mina föräldrar att jag köpt 250L karet föräns jag var på väg hem med det :D

Jag får dra lärdom av dig med erfarenheterna, låta jullarna regera stenhögen 3/4 av längden, multisarna snäckhörnan och Neonerna får simma i karets övre regioner och se sig nypta av de andra om de kommer för nära men eftersom dessa då skall vara överlägsna i antal kommer detta inte göra så mycket.

Tack återigen för att du tog dig tid!

Btw, kanske skall upp till hässleholm imorron och köpa neoner (dock rätt små ca 4cm) hur många borde jag köpa isf? har ju 6 st redan som är typ 5-8 cm

Angående just detta sökte jag på webben lite och hittade en sida beskriver Neonen såhär : "[SIZE=4]It also may be the most peaceful cichlid in the world. They swim close to the rocks and are found at all angles, even upside down." [/SIZE]

Fler Neoner låter mycket bra tycker jag - det blir lugnt och skönt och du kan låta karet gå in sig medans du funderar igenom hur du själv vill "styra" hur karet skall utvecklas. Du kan nog trycka i 4-6 stycken till utan problem - fler honor än hanar - Lycka till!:)