Att angripa dem som faktiskt försöker göra något med argumentet att det finns ännu större uppoffringar de skulle kunna göra är ett lika klassiskt som uselt argument från de som själva inte vill göra något alls. Naturligtvis är det bättre att göra en del än inget alls, och ingen är perfekt.

Om du läser allt jag skrivit så ser du att även jag gör saker som kan anses vara bra för miljön (även om det kanske inte är just därför jag gör dom)
Det är inte heller så att jag tycker att man inte får ha åsikten att många kan göra mer miljömedvetna val, men att säga att man ska göra ALLT man kan och inte själv göra ALLT, det tycker jag är fel.
Att säga "du skulle kunna göra mer, tex så som jag gör", är en helt annan sak.
Men vem bestämmer hur mycket man ska göra för att man ska göra tillräkligt. Lika mycket eller mer än man själv?

Jag tycker du ska vara försiktig med ditt generaliserande 'Människor i allmänhet'. Det finns massor av människor som inte drar sig för att t.ex. betala några ören mer för ekologisk mjölk.
Förlåt, dåligt ordval. "Majoriteten av människorna" skulle jag skrivit istället.
Skulle majoritetan av människorna vara beredda att betala mer för miljömärkt/ekologiskt/krav osv så skulle det finnas mer sånna varor i butikerna än vanliga icke-miljömärkta varor. Utbud och efterfrågan du vet.

Det jag märker är tabu i diskusionen är att säga "Jag vet att jag KAN göra mer än jag gör för miljön, men jag VILL inte"
Det är farligt att säga det många tänker, men är tysta om då det inte är socialt accepterat.
Just det är inte det enda i mitt liv som är tabu i sociala normativa sammanhang. ;)
Går inte in närmare på det då den här diskusionen handlar om miljö.