Jaha, då skall jag uppdatera tråden lite. :)

Idag så är det alltså en vecka efter att jag tillsatte första dosen Profito och har sedan tillsatt Easycarbo, båda av märket Easy-Life, varje dag. 112L akvariet har fått 4ml Easycarbo och 54L akvariet 1ml varje dag, medan 20l akvariet endast kommer gå på veckodosen av Profiton.

Inga invånare har än så länge inte dött och Äppelsnäckorna verkar inte direkt påtagna av den större mängd Easycarbon jag kör i 112L. Lika så mina Asiatiska filtrerarräkor verkar oberörda av den mindre mängd carbo som tillsätts i 54l akvariet.

Vad har jag gjort?

I 112L bytte jag idag 10L vatten och rengjorde även filtret i det vatten jag tömt ur akvariet. Filtret var väl igen satt. Tog bort några blad som var dåliga. Kontrollerade snäckornas skal. Tillsatte 10ml Profito och 4ml Easycarbo. Här har även 2st mindre skalarer fått flytta in. Växterna är märkbart grönare här. Den näst intill vita moehlmaniin har fått mer grönt i bladena.

I 54L bytte jag 8L vatten. Klippte ner "gräset". Tillsatte 5ml Profito och 1ml Easycarbo. Växterna är något grönare och framförallt javamossan som växer på roten har blivit grönare. En "tuss" växer strax vid ytan och där har det blivit tätare och tjockare. Jag tror att jag träffar nästan rätt på där när jag sprutar ner carbon. Kan vara så att mossan fått "för mycket" carbo på det sättet. Guldfiskarna har flyttat och nu går det några Colombia tetror här.

I 20L karet. Här händer inte mycket. Äppelsnäckor och yngel mår bra. Vist kan man ana en vis mörkare nyans på växterna men inte mycket. Byte av 1L vatten och tillsatt Profiton.

Batteriet tog ju så klart slut när jag höll på att fota 54L så viss del av det och 20L är tyvärr inte fångat på bild men kommer fota dem så snart jag kan. :) 54L akvariets bilder börjar vid javamossan på roten och neråt.
//Camilla