Jo, det jag har i är snabbväxande alltihopa, men förstår också att det behövs mer - särskillt om det kommer i fisk. Avvaktade lite för jag hoppades att jag får kommit till nån djuraffär och skaffat lite roligare växter, men det kanske är lika bra att fylla upp karet nu och hellre gallra senare. Klokt, alger är inte så kul.

Ja du, dessa teststickor är ju helt värdelösa. Dessutom så ser jag inte hur mycket nitrit det är utan bara nitrit ja/nej, men nitratvärdena säger mig att det nog finns en del. När jag kommer åt en butik ska jag skaffa mer snäckkross, bikarbonat vågar jga inte ha i när värdena är så kassa. Jag ska ta en sticka till och se vad den säger, kanske en fisk får pröva på det redan imorgon men man vill ju inte vara fiskmördare i onödan.

Just nu har jag värsta ångesten, tror aldrig jag kommer få ordning på värdena så att min plan med grodor + snäckor går att genomföra. Men det är ju bara att ta sig i kragen och lösa dom problem som finns. Växter ska jag gå och stoppa i omgående (andra kar börjar se lätt kala ut nu).