JojjeN skrev:Dagens ros går till Djurkompaniet i Karlskrona!
*Kunnig personal inom akvariestik
*Bra utbud foder och fiskar
*Fina artbeskrivningar om varje art som fanns där, med hur långa dom kommer bli, varifrån dom kommer, och vad den heter med latin namn.
*Kampfiskhanarna fick vara med dom andra fiskarna i de stora akvariumen (Tillsammans med fiskar de trivdes med)
Tack!
Jag skulle inte vilja ge min dagens ros till Djurkompaniet i karlskrona. När jag var där senast på djurkompaniet så var varje kar övermatat så det flög och flöt omkring mat i karen. Det låg i varje kar 1 till 8 mögliga mal tabletter + döda fiskar.
Flertalet av karen hade vita prick och dom hade medicinerat karen så det var grönt vatten.
Angående hur kunniga dom är så har jag en sann histora:
Jag vet en som gick in dit för att på test se hur länge en black molly överlevde så människan frågar personalen om dom har någon black molley, det hade dom inte. Människan (X) kan inget om fiskar. X kollar runt och ser en svart fisk som ser precis ut som en molly säger hon men personalen säger bestämmt att det inte är en black moly, det är en spetsnosmolly, vilket personalen, om dom hade haft kunskap, borde vetat att detta är samma fisk!
Fodret är helt ok för dom är, vad jag vet, som har svarta mygg och räkmix och lite annat mer än mygglarver och artemia. Dock så är deras torrfoder bara vanligt tetra, om jag inte har sett fel?
Och kampfiskar hade dom i alla kar så dom kunde se varrandra genom glaset, jag har ingen kunskap om detta men så länge som ser varranda, stressar dom inte upp varrandra då?
Mvh Lucas Möller ifrån växjö (Om man nu skulle ange sitt namn som någon ovan nämde)