Så sägs det jag. I den förra bankkrisen så betalade staten ut mängder av miljarder till bankerna som sedan glömdes bort.

Lite märkligt var ju då även att mängder av bankmiljarder då bara försvann i tomma intet till obskyra utlandskonton.

Ingen har någonsin åtalats för detta.

Jo - men nu talar vi nutid - och regeringen går inte på samma mina en gång till utan säkrar sig med de avgifter de tar in från bankerna framgent.

Jag håller fullständigt med om att vid den förra krisen i början av 90-talet borde man absolut ha villkorat utbetalningarna - och nu har man lärt läxan. Och det är väl därför som ingen (förutom Swedbank) vill gå med den här gången.

Jag återvänder emellertid till våra kära politiker, vår tids nya frälse som stiftar lagar, sätter sina egna löner och pensioner och således står utanför hela problematiken med förlorade jobb och inkomst. De allra flesta i regering och riksdag skulle inte klara sig en vecka på min arbetsplats - och definitivt inte på den lönen - och på eventuell a-kassa (vilken inom parentes inte har höjts sedan 2002).

Så - arbetslinjen skall i FÖRSTA hand gälla för politikerna - sedan - när de själva förgått med gott exempel kan det gälla för resten av befolkningen.