linda.n skrev:
Klart mann får kommentera, det gör jag ju själv just nu men det blir sån hets. Det är inte tydligt i reglerna hur spelet går till och det är en tråkig stämning kring det hela. Jag tapper lusten men det är kanske det som är meningen?

Hur skall man ändra i reglerna menar du?

Det finns många sätt att tappa lusten att delta på och dumma kommentarer är självklart också en. Inga kommentarer alls är en annan osv osv.

Men vad skall vi göra åt det. Förbjuda kommentarer, förbjuda kommentarer på kommentarer, förbjuda folk att ha kritiska synpunkter om fototävlingen i forumet - eller vad menar du?

En del tar tävlingen på stort allvar (lägger ner stor möda på sina kort) medan andra ser det bara som en kul grej.
De som tar det som en lek måste faktiskt acceptera att andra lägger ner en hel del jobb på sina foton och tar tävlingen på allvar.
De som å andra sidan tar tävlingen på stort allvar får också respektera och acceptera att många ser tävlingen som en kul grej. Man måste acceptera att alla inte "tävlar" med samma målsättning.

Visst en del kommentarer är synnerligen klumpiga, men det tycker jag man får leva med så länge det är få (vilket det är).
Detta innebär inte att man för den skull måste slå ned på den som reagerar på klumpiga kommentarer - det är faktiskt också tillåtet.

Så varför göra en höna av en fjäder.
Det är faktiskt rätt få klumpiga kommentarer.
Det är oerhört sällan som någon kommentarer dessa kommentarer i forumet.