ATIX skrev:
Jo, det tror och hoppas jag att vi gör. Men ibalnd tror jag man kan vara mer pedagogisk. Speciellt eftersom vi inte vet så mycket om hennes bakgrund.

Vi som har läst hennes trådar från första början, och gett pedagosiska svar, blir irriterade då hon inte föjt ett enda råd och sen blir sur på oss för att fisken blev sjuk och hon fick inte sitt mirakelråd för att rädda fisken, ett råd som inte finns för att det var fiskens miljö det var fel på.
Har råd eller ej, från första stund hon fick veta att fisken inte kunde bo i skålen så hade hon kunnat kolla efter gratisannonser på gamla kar, eller sälja jultidningar osv.
Har ju kontakt med en kille på 9 (!) år som sålt jultidningar och sparat veckopengen under ett helt år för att skaffa sig det djur han vill ha och fylla dess behov.

Så nej, åldern tycker jag inte har med det hela att göra, däremot omdömet, då hon fått råd som hade kunnat rädda fisken i tid, men hon gjorde inget istället.

Jag kommer aldrig acceptera missförhållanden då husdjur är inblandade, oavsett ålder! Du kanske tycker det är ok att lite fiskar strycker med, jag tycker det är fruktansvärt då man hade kunnat undvika det hela! Har man fått med sig fel saker hem till fisken och inte har råd- sälj den vidare eller lämnat tillbaka den! Det var 3 liv som gick åt här enligt min mening -helt i onödan.

Ja, butiken gjorde fel, och det fick hon reda på, men valde att vara passiv.