Men jag hivade inte in 15 firrar direkt. Jag började med fyra mollyfiskar. Sen tetrorna och sist botian (med veckor emellan). Jag har lämnat tillbaka en molly, för det visade sig vara en segelfens-molly (tror jag dom heter). Han var jätte"porrig" och rätt dum med dom andra efter ett tag. Eftersom han inte hade det bra lämnade jag tillbaka honom, det var ju bäst för dom andra fiskarna och han själv (läste oxå att dom kräver ett minst 200 liters akvarium så det var ju inte så mycket att fundera på :))!
Innan jag satte i fiskarna så fick akvariet stå med pump, växter etc i fem dagar.
Botian lever och verkar må bra, så även dom andra än så länge.
Jag upplever däremot inte att Vita prick försvinner - hur länge tar det? Jag har medicinerat enligt förpackningen (men tagit halv dos eftersom botiorna kan vara väldigt känsliga mot medlet) har nu behandlat i tre dagar och ska ge nästa dos på 6:e dagen. När ser man att prickarna ger med sig?
Imorse ville han på att klia sig just där prickarna är. Området är inte speciellt stort 5mm x 5 mm ungefär på sidan av ryggen.
Kanske det ger med sig när jag får tillsätta bakteriekulturen, eller vad tror ni?
Hälsningar/Anneli
sting skrev:Jaja, Du har rätt..[:o] Men de var nybörjare(De gjorde som djuraffären sa, stoppade i ca 15 från början) Så jag tror att det var därifrån nitriten kom? Men fiskarna lever och simmar nu iaf :D