Gaffel skrev:
Andy, jag tycker att du börjar låta som en tocken trasig grammofon, knallar du fram till en 455 rocket och med en dåres envishet hävdar att en fiat pucko i alla avseende är bättre än en 2,5 ton tung, rambyggd Olds BB som redan då hade automatisk avbländning, farthållare, elhissar, 6-vägs elstolar, automatisk baklucke öppnare, intervalltorkare osv och som när den importerades till sverige fick katalysatorn bortopererad eftersom det inte var tillåtet i det här skitlandet och som rullat på våra vägar sedan -71 och med största sannolikhet kommer att rulla på våra vägar långt efter att den sista bensinstationen byggts om till ett drive-in återvinningscenter för småbilar så ska jag bjuda dig på en klubba.

Om man bara tittar till specarna så är ett classic 2260 i alla avseende MER än ett 2080, det ÄR dyrare, det cirkulerar MER vatten, det har STÖRRE filterkanister och det är en ENKLARE design(om man inte räknar med en halv miljard lock-låsningar)

Och om du sen inte är teknisk nog att hantera ett classic så var ärlig med det i alla fall, alla kan inte ha tummen mitt i näven och vara tvungna att köpa ytterfilter med en installations dvd i bipacksedeln..

:D Du e för härlig!

Det där du skriver om bilarna e helt snurrigt. Om du menar att ett 2260 är oldsmobilen och 2080 är fiat puckon. Jag tycker snarare det låter som att nån tycker en gammal audi 100 e mycket bättre än en ny A6a. All heder åt en välskött audi 100 men..... jag tar nog A6an. Sen att A6an kanske inte orkar rulla 50 000 mil e helt ointressant då jag bytt bort den långt innan.

Yes, du har högre flöde i en 2260 och du har även 50% mer filtervolym än 2080 men det e väl ganska orättvis jämförelse. Då tycker jag vi ska jämföra 2215 och 2080 istället så ska jag gapa mig torr i halsen om hur mycket MER vatten som cirkuleras av 2080an och hur mycket MER filtervolym den har osv.. Tossigt. [B)]

Jag e fullt kapabel till att hantera classicarna, jag har haft ett par i mina unga dagar. Det jag inte förstår är varför jag ska fortsätta med det när det finns mycket bättre konstruktioner på marknaden. Det ligger inte per automatik något positivt värde i att en konstruktion är enklare. Men om du tittar lite nogrannare på P3orna så märker du nog att dom är förhållandevis enkla dom oxå. Bortse från dom elektroniska varianterna för det vet jag nog att du får utslag av. ;)

Det e inget fel på classicorna, men det finns heller inget som e bättre med dom än dom nyare.. Jag har erfarenhet av bägge typerna (dock inte 2260!) och har grymt svårt att förstå att nån som har detsamma förespråkar classic...:confused: