-andy- skrev:
Njaaa kanske inte... Men om han köper ett 2075 och på nåt vis blir missnöjd med det så köper jag det av honom för exakt den summa som han själv betalt.

Just fått igenom köpet på Ebay. Ett jäkla tråcklande med språket blev det och auktionen var automatiskt låst för medlemmar som inte bor i Riket - så säljaren fick be Ebay fixa till det. Men nu skall det vara klart. Väntar bara på räkningen (och filtret).

Det som till slut fällde avgörandet var faktiskt priset (som ju iofs alltid har betydelse - men där åtminstone jag hostar upp vad det kostar om jag verkligen vill ha något).

I det här fallet kommer jag att betala ungefär 1900 inkl transport till mig - och inklusive filtermatieral.

Hade kunnat få ett 2080 för 2600 kr - men får då lägga till minst 700 spänn för filtermaterialet - kanske t.o.m. en tusenlapp om man skall gå efter Eheims rekommendationer.

1250 l/h och 0.5 + 6.0 liter filtervolym och enligt Eheim upp till 600 liters akvarium, bör kunna räcka till mitt 375 som är på gång. Och jag sätter förmodligen ner en filtermatta och en 1200 l/h pump också. Då räcker det och blir över.

Skulle det inte funka, har jag ju redan en köpare.:D