Precis som nån av mina har fått som går i dammen,vad man kan göra att sätta dem i ett Saltbad när dem har spruckit det gjorde jag på nån och det läkte fint,varför dem får dessa bölder vet jag inte liknande tråd har varit uppe ett pat gånger så det är bara att söka så du hittar dem och det har väl igentligen inte framkommit då iheller vad det är.

Jag var hos en Koi odlare för ett taga sen och då beskrev jag symtomen och han svarade bergsäkert att det var Herpes som smittar fiskar och det finns botemedel för detta men om det är det ...Ingen aning...Vad jag har märkt genom åren är att dem inte försvinner om dem inte spricker det vill säga har nån som simmar med en stor böld på sidan av ryggen,har tagit upp den ett antal ggr och satt den i ett Saltbad men det har inte hjälpt,verkar som inte fisken lider av det eftersom dem eller "mina"kliar sig inte när dem är aktiva i dammen eller i Akvariumet.

Hur kan man bota herpes?

Har heller inget annat kar, bara en liten skål på kanske fem liter och sen en transportlåda också på fem liter. Duger den under tiden tro? Hur mycket salt skulle jag behöva?