Nu börjar jag från början av händelserna dom senaste dagarna...

Åkte bort över helgen efter att ha fyllt på matautomaten till diskuskaret, mat som ska räcka strax över två veckor, och på måndag förmiddag när jag kommer hem har automaten fått snurren och nästan matat slut på det som ska räcka betydligt längre än två dygn. Som följd var 3 av mina 5 diskusar döda när jag kom hem.
Bytte snabbt ut 3/4 av vattnet och sög upp all mat från botten. Vattnet luktade verkligen inte gott, hela huset stank...Men diskusen som inte äter klarade sej tillsammans med den största i gruppen.
Nu är dessa två flyttade till ett eget kar på 130L (högre än det är långt, som om du ställer ett vanligt på sidan) och i tisdags började jag medicinera mot yttre parasiter (när jag sa i butiken att det var flagellater jag skulle medicinera var det den jag fick).
Till en början verkade fisken piggare och visade intresse för maten, svalde även lite... Men nu är jag tillbaka där jag började, den står i ett hörn och smakar på maten men spottar sen. Och efter ett tag tappar den allt intresse.
Köpte även lite fler sorters mat, oxhjärta, fryst artemia, granulat och flingfoder för diskus. Detta tillsammans med röda mygg ratas totalt. Vet inte vad jag ska göra alls...

Fakta för det nya karet:
Volym: 130L
Temp: 32C
Ljus botten, ganska starkt ljus men mkt flytväxter som skuggar.
Några plantor jättevallesneria, och en stor rot.
Matar: Med artemian, granulat, flingfoder, oxhjärta, röda mygg. Lite av varje varje dag bara för att nåt kanske ska passa och slinka ner.
Invån: 2 diskusar, verkar kunna bli ett par, den friskare visar upp sig för den sjuke och dom håller alltid sams.

Vad tror ni att jag ska prova nu för att få den att må bättre?