Varför sätter man electroden i 1,5 hundradelar saltsyra vid var vattenbyte ? Var får jag tag på saltsyra och hur mycket saltsyra blandar jag med hur många delar vatten för att få rätt blandning. Hur använder jag det och hur länge varar det innan man måste blanda till nytt?
Läste följande på nätet.
Easy Carbo är ett kemiskt preparat för att tillsätta kol åt växterna i ett växtakvarium. Detta kan både användas tillsammans med och utan koldioxidtillsats. Det finns också indikationer på att ämnet i sig också har en algdödande effekt.
Easy Carbo innehåller samma aktiva ingrediens som Seachem [COLOR=#810081]Flourish Excel[/COLOR], nämligen [COLOR=#810081]Glutaraldehyd[/COLOR].
OBS Easy Carbo är mycket giftigt och ska absolut inte överdoseras! Är Easy Carbo så efektivt mot alger som folk påstår ? Jag vet att man kan köra med bubbelräknare och co2 långtidstest. Kör själv med det nu samt magnetventil för nattavstängning. Men det lutar åt att jag köper en elektronisk ph kontroll. Den var ju inte så farligt dyr.
Tack för alla hjälpsamma svar. Tur att det finns så många vänliga personer på forumet.