patdah skrev:Ja... du är jätteduktig på att länka till andra sidor...
Beatrice Ask vill inte göra några ändringar i lagen...
Du vill sprida din vänsterpropaganda... kan du inte göra det på ett vänsterforum där alla håller med dig om dina synpunkter istället. :confused:
Kopplingen mellan vänsterpropaganda och önskan att minska det lidande fyrverkerier orsakar hundar på nyår tycker jag känns helt galen.
Jag har umgåtts väldigt mycket i hundkretsar, tränat på brukshundsklubben till och från i tjugo år och farit Europa runt på tråkiga hundutställningar tillsammans med mitt ex. Det är i dessa kretsar de allra flesta fyrverkerimotståndare finns. Och dessa kretsar karakteriseras sannerligen inte av vänsterfolk och vänstermentalitet. Jag skulle vilja gå så långt att säga att det snarare är tvärt om - men det har jag naturligtvis inga andra belägg för än min subjektiva känsla och erfarenhet.
När du gör kopplingen till vänsterpropaganda tycker jag du framstår som en paranoid nyliberal eller möjligtvis möjligtvis stockkonservativ person som ser vänsterspöke i alla företeelser han inte gillar.
För övrigt anser jag att man nog hade kommit alldeles tillräckligt långt om bara gällande lagar och förordningar kring fyrverkeriproblematiken hade efterlevts.