cillan skrev:
Oj det var visst fler som tyker det är beroendeframkallande.

Ja, det där med räkor har ju jag oxå fastnat för nu när vi har 180-liter. Har aldrig haft det innan. Är bara lite irriterad för jag får dem inte att föröka sig. Skulle vilja ha ett kar med bara räkor i men gillar inte sådana där små pyttekar för jag får aldrig balansen att funka så allt dör jämt. Men jag har ingen aning om vart jag skulle kunna få plats med ett räkkar och dessutom var vi inne på att köpa ett 180-liters till för att ha ungefär samma sorts fiskar i som vi har nu, det hade blivit billigt då eftersom vi inte behövt köpa några (de förökar sig rätt bra) men så kom vi fram till att det skulle vara snyggare med ett 375-liters. Men hm ett räkkar...... Eller ska de inte kunna föröka sig tillsammans med guppy, platy och ancistrusmalar??

Måste bara fråga, vad är ett nanokar?

Trodde aldrig att så många skulle skriva i tråden men det var väldigt kul att läsa om andra och hur ett litet akvarie har blivit större och fler.

Mina räkor går ihop med Guppy och jag misstänker att räklingarna blir uppätna. Så ha inte för höga förhoppningar om räklingar så länge du har dem ihop med dina fiskar.

Ett nanokar är ett litet kar, typ 20L+-
Ofta har man ju räkor i nanokar eftersom det är få fiskarter som trivs att bo så trångt.