Robert "mobilsmog" skrev:[COLOR=black][FONT=Verdana]Jag ska erkänna att jag är ny på det här ämnet med elektromagnetisk strålning och forskningen. Har bara hållit på i 3 mån med mitt "projekt" och inte riktigt hunnit fördjupa mig i allt. Mycket av tiden har gått åt till att dokumentera med kamera och att "vifta med antennen" för att få fram mätresultat. [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Den här tråden på Zoopet har varit mycket lärorik för mig, då jag inser att jag bör läsa på mer i ämnet kring forskningen och debatten i allmänhet, för att kunna ge ett trovärdigt intryck i just såna här situationer. [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]När det gäller ditt argument, att mina referenser är 4 år gamla, så är väl det inget som har någon större betydelse i debatten, eller? Om jag hänvisar till en artikel som är 20år gammal, som visar hur giftigt DDT är, så betyder väl det inte att artikeln automatiskt inte är trovärdig?[/FONT][/COLOR]
Jag förstår vad du menar. Att forskning är bättre i dag och att vi vet bättre i dag, men hallå? Fyra år är ingen tid i sammanhanget, då det har rapporterats om mikrovågsskador sedan 60-talet. Jag fick själv lära mig på 80-talet när jag gjorde militärtjänstgöringen, att strålningen från våra radaranläggningar i det militära var skadliga för oss människor och för vår fortplantningsapparat. Radar jobbar på frekvenser upp till 10Ghz vilket är likvärdigt med vår trådlösa teknik som vi idag har överallt i hem, arbetsplaster, skolor och på stan. Frekvensen ligger mellan 0,4GHz och upp till 6GHz. Frekvensen 6GHz som det nya trådlösa nätverket kommer att ha, som ska täcka alla våra städer i framtiden.
Visst har radar oftast högre effekt på signalen, men då många studier visar att även långvarig exponering vid lägre effekter påverkar oss, så borde fler människor vakna och visa sin oro över detta.
Varför jag är helt övertygad om det jag skrivit om här ovan, är på grund av egen erfarenhet och andras. Efter att jag köpte mitt instrument har jag anpassat mitt liv och andras, så att vi har utsatts för mindre mängd strålning från trådlös teknik. Detta har gett positiva resultat på både kropp och psyke(om man nu vill dela på dessa). Vetenskap bygger på att man kan upprepa resultat vid flera tillfällen. Än så länge har jag faktiskt lyckats med detta. Skeptiker kommer genast att avfärda detta med "psykosomatiskt". Visst varsågoda! Det kommer ändå inte att påverka min övertygelse och andras i min omgivning som sett resultaten.
Lycka till säger jag! :)
Ingen betydelse?
Du hänvisar till en 4 år gammal informationsvideo(absolut ingen vetenskaplig text) som dessutom sedan länge tagits bort av ARPANSA.
Genom att länka till videon upplever jag det som om du försöker köpa lätta poäng, tittar du dessutom på den här sidan så hittar du information hur ARPANSA utför sina mätningar vilket kan ge en förklaring till att man vid foten av en mobilmast ibland hamnar i radioskugga..
Jag accepterar din närvaro eftersom du i övrigt verkar vara en resonerande individ och dessutom är huvudämnet på Katharinas inlägg, däremot tror jag inte på slumpen så om någon skulle vilja förklara följande för mig..
1# Vilken strategi användes för att starta upp en tråd för UFO-Stollar på Zoopet?
2# På vilket sätt är Katharina inblandad eller tror någon på allvar att Robert helt holistiskt yrat omkring i hennes bostadsområde?
3# Är Knutas och Robert samma person fast med väldigt olika personligheter?