Hawkmoon skrev:
Blir lite trött här, för det första så håller jag med Sophia, vad är det som gäller här på forumet? att trycka ner och döda varje liten gnista för akvaristik som börjar glöda?

Förstår inte alls JojjenN:s inlägg, var står det att det inte finns plats för större akvarium?

Fyllt sitt hus med annat? skylla sig själv?

inte ens värt en kommentar.

Guldfiskar var ett råd från butiken och vad skall en fiskälskande nybörjare tro?

Jag ser det som ett stort ansvarstagande att hitta hit till Zoopet och kolla läget innan akvariet startas upp, ett akvarium som säkert varit efterlängtat och som passar till nuvarande situation men som vid en lyckad start säkert leder vidare till en förhoppningsvis lyckad hobby.

Eftersom det finns så många "experter" här så kan ni väl tala om vad som kan göras med ett 30L kar för att få ut maximal glädje av det istället för att gapa om att köpa ett större, eller är det det som är problemet? ni har ingen aning?

Kan man få till underbara skapelser av vaser från IKEA så skall det väl funka med ett 30L kar oxå.

1. Inte ens värt att kommentera. Du har inte sett hur mycket hjälp nybörjare får här eller?

2. Nu syftade jag på Sophias inlägg (Hon sa att hon inte hade plats), och itne på trådskaparen. Trådskaparen tog ju ansvar direkt och strök guldfiskar från sin lista.

3. Det finns något som heter "Lämna tillbaka för djurens bästa" istället för att säga "Jag blev lurad av butiken, så jag kan likväl ha de kvar, för de är så fina", Det är bara en dålig ursäkt.

4. Som sagt har jag endast syftat på Sophias inlägg, och hon hade startat upp sitt lilla akvarium innan hon letade sig hit.

5. Jag är också nybörjare, men många "experter" har ju faktiskt skrivit här i tråden. Men ni kanske ignorerar alla inlägg där det nämns "Skaffa räkor"?

6. Man kan göra väldigt vackra 30 liters kar, men inte med guldfiskar.