Kul att se ett bekant anskite från SG, det finns massa enkla växter du kan ha i karet, javamossa, lotus, javaormbunke, hygropholia polysperna "rosanervig", flera olika cryptocorne arter, sagitaria, vallisneria etc... Kolla runt lite på Plant Swap och Dendroboard så hittar du ännu mer. lite roligare växter till väggen hittar du nog på Brutalablommor.se och orkidéhuset i sthlm, finns säkert massa andra ställen.
Jag skulle köra med jordbotten och bygga systemet som en "walstad" burk aka. "el naturall" det jag ser som det ända problemet skulle vara att koldioxiden luftas ut i vattenfallet.
Ett par roliga fisksorter skulle kunna vara bilbuksfiskar (ytlevande och kan glidflyga) och stänktetror (lägger ägg på blad ovanför vattnet). sen finns det ju krabbor och snäckor som trivs både ovanför och under vattenytan.
Mellan btn-modulerna skulle jag klämma in bitar av torvblock och fästa grenar där växterna som vill ha det torrare kan sitta.
Om du tycker lyset är svagt i karet är det bara att gömma en MH-spot i en gren som går ut över karet.
Ursekta på förhand för dåligt språk (jag är jätte sömnig!), som du kanske misstänker har jag funderat på ett liknande projekt en längre tid :)