orkar inte göra ett långt utlägg så ja säger "right back at ya gaffel"! hur menar du att vatten tränger igenom laminatet? och endast drd kan avgöra hur mycket vatten som absorberats i skarven...
Du kan ju börja med att läsa drd's inlägg där han på ett nyktert sätt beskriver på ett ungefär hur mycket vatten han uppskattar har läckt ut, när du är färdig så läser du en gång till innan du svarar.. :D
Det hela förresten började ikväll med att jag upptäckte att det var vatten på golvet vid mitt 720 kar och då började paniken sprida sig lite i kroppen över att det var nåt feteläck nånstans.
Såg då att det var helt blött inne i det skåpet under karet där båda mina 2028 pro2 står och jag såg att det var den bakre som vattnet kom ifrån.
Nu då till nästa grej, bänken är ju av trä !! Det var blött inne i skåpet och utanför och under mellan golvet och bänken som saknar speciella fötter utan det står bara på golvet så det är normalt inget mellanrum mellan bänk o golv.
Nu är det iaf så att det har svällt lite i spånskivan som e underst mot golvet så nu funderar jag på att tömma karet imorrn och skaffa en 2 meters skitful som stryk aluställning istället och ställa akvariet på.
Eller ska man chansa och blåsa med en kupévärmare på bänken hela natten och hoppas det torkar upp av sig själv och inte tro att karet kan påverkas av det ????
För 1 vecka sen så gjorde jag rent båda pumparna och då sattes dom ihop och in i bänken utan problem men antagligen så har den delen som nu är sönder läckt ända sedan dess och först idag så har jag då sett det för det har blitt värre idag.
Tror du sen att laminerade spånskivemöbler är vattenfasta så tar jag tillbaka det jag tidigare skrev om att inte ifrågasätta din tekniska expertis.. ;)