Uli skrev:
Köpte ett till begagnat akvarium idag och fick det levererat till dörren. det var visserligen billigt men en dum idé att få det hemkört för all kringutrustning såg rättt skruttig ut! Jag slog till ändå eftersom det kändes bekvämt... sen visade det sig att pumpen inte fungerade alls (torkad in - inte alls rengjord då de slutade med akvariet för två år sen), doppvärmaren kunde inte reglera värmen, täckglaset var för stort, och när jag fyllde akvariet så läcker det!!! Lysrampen har jag inte testat än. Den kanske funkar... BINGO!!!

Nåja. Jag kan skära till glaset på jobbet imorgon, köpa akvariesilikon och täta, ta doppvärmaren från nuvarande akvarium eftersom den i princip aldrig går igång eftersom lysrören värmer så bra... och har en gammal pump som visserligen nog har för stark sprut men om jag tar utloppet ovanför vattenytan så det blir ett litet vatten fall ner så kanske det går- eller vad tror ni?

Då skulle jag kunna flytta tetrorna - om jag klarar att fånga dem. Tror ni det är värt ett försök?

Snacka om att det inte var mycket som var rätt i det köpet :p
Fan jag hade blitt tokig om jag gjort samma deal, speciellt nu när jag håller på och mecka med mitt satans bänkeländesbesvär:mad: