Nu har jag ett 50 liters kar vid fönstret sedan en vecka tillbaka och den har väl 40 liter vatten i och tre pumpar med sammanlagt optimalt flöde på 1370 l/timmen. Friskt flöde med andra ord.
[ATTACH]16918[/ATTACH]
Hit har jag idag flyttat 4 st små ancistrusyngel. En har ju gått där sedan en vecka tillbaka då den hamnade där av misstag men den verkar växa.:)
De två kakaduorna som jag flyttade till räkbaljan för en vecka sedan har vuxit rejält. Efter att ha käkat räklingar är de nu dubbelt så stora som de som går i 180 liters där jag matat med diverse frysfoder, nauplier och granulat. Lyckades bara håva upp den ena ur räkbaljan då den andra gömde sig men ni ser skillnaden i storleken. Även kakaduamorsan är med på bilden:
[ATTACH]16919[/ATTACH]
Detta gör att jag drar slutsatsen att det optimala kakaduafodret är levendefoder som de har fri tillgång till.
Sedan har jag säkrat de nya slangarna jag köpte efter de gamla som katten rev hål i. Dels flyttade jag på slangarna så att de nu kommer upp bakom karet och sedan skar jag upp de punkterade slangarna och trädde dem över de nya. Fixerade alltihop med silvertejp.
[ATTACH]16920[/ATTACH]
I min corykasse där jag lade i ett antal romkorn har ynglen kläckts för några dagar sedan. De är för små för att jag skall kunna fota dem och jag vet inte hur många de är.[ATTACH]16921[/ATTACH]
De skall få flytta till 32 liters kökskaret så småningom, men först skall kakaduaynglen ha stoppat i sig de räklingar som nu härjar där, för att jag sedan skall flytta kakaduorna tillbaka till 180 liters.