Fuzzop skrev:
Du hade tur, många upptäcker inte att sina doppvärmare gått sönder innan det är för sent och fiskarna ligger döda i karet pga för hög värme.

Vad sjunker tempen till på natten i ditt kar då? om den inte går under 20grader skulle jag nog skippa värmare helt i ditt kar eller annars så finns det nåt som få akvarister använder men är en säkrare lösning, det är en tunn värmematta (eller värmestrips) som man antingen kan tejpa upp på akvariets bakruta eller skjuta in under karet om det är tomt nog att lyfta på och står på frigolit, dessa värmare värmer konstant med typ 15w eller vad man nu vill ha så det går att höja ett par grader konstant och vill du bara höja på natten så sätter man den bara på en timer, dessa kostar ungefär lika mycket som en doppvärmare men har i princip en livslängd på minst 30år och går dom sönder så blir dom kalla och dödar inte fisken ;)

Tror inte att tempen går en grad under 21. Vi har fjärrvärme, så det håller sig nog hyffsat tror jag. Jag får sitta uppe hela natten och kolla :D
Ditt förslag är ju helt klart något jag kommer att titta närmare på! Tackar å bockar