Alltså, jag fick in de där otäckingarna med guppy en gång när jag köpte från en djuraffär. Men jag köpte under en period guppy under massor av tillfällen, och fick då inte med denna parasit. Jag tror inte att det är så himla vanligt att man får in den, men det händer. Men alltså - jag visste inte vad det var när jag köpte guppy och fick camallanus. Nu i efterhand inser jag att det syntes redan i affären! Som tur är syns ju denna otäcking, så efter detta spanar jag alltid lite extra noga på fiskarna för att se om denna sticker ut. Men om man har otur KANSKE de inte syns (har utvecklats) ännu, men för det mesta syns de ju. Så - risken är alltså liten, skulle jag vilja säga, när man vet vad man tittar efter.

Jag jag tänker att OM du nu skulle avliva alla dina fiskar och starta om så kanske den kan leva fritt i akvariet under ett tag? Jag är inte påläst på detta just nu, så jag minns inte.

Jag kurerade mina fiskar effektivt med flubenol iaf, och behövde inte avliva. Jag har lite kvar oxå, om du vill ha det. Men din medicin borde väl fungera om du bara följer anvisningarna...