Tradition...javisst!
Ska erkänna att jag inte läst alla inlägg, inte på långa vägar. Men i början var där en del kommentarer om traditioner osv. Jag vet inte om det är en tradition att börja smälla långt innan nyårs-slaget och långt efter, men har svårt att tro det. Nu är ju jag så hejdlöst gammal...40 sköna år...;)...och jag ska villigt erkänna att denna "tradition" var betydligt mer upphetsande när jag var yngre men man får väl ha viss förståelse för att kidsen tycker detta är kul, säkert ganska många som är äldre än så åxå för den delen. Jag har även stoooor förståelse för alla djur och deras ägare att det är ett dilemma varje gång det beger sig. Själv har jag en hund som tycker att smällare är lika kul som alla som smäller dom i tid och otid så det är inget bekymmer egentligen.
Däremot tycker jag att folk borde ha bättre saker att slänga sina slantar på, det är ju sviningt dyrt och ingen vinst för miljön precis. På ett stort varuhus i närheten av mig, där det alltid sålts raketer slutade dom med det i fjol. Inga raketer fanns att köpa där och det känns som ett steg i rätt riktning tycker jag.