Passat skrev:
Tack för den responsen:) tycker också att karet har tagit sig ganska fint Har upptäckt jag kommer nog inte hinna åka till affären före den 23 feb så då borde de ju bli bra att köpa skalarerna:)

Men ska de också vara i karantän eller går de bra att flytta i dem direkt?Det gör du lite som du vill, ser de bra ut så kan du släppa ner dem direkt, men känner du dig osäker så låt dem gå i karantän. Du kan fråga hur länge de gått i affären, är de nya så bör du ha dem i karantän.

[QUOTE]

Har också kommit fram till att papegojbladet inte fungerar, hade istället funderingar på att sätta svärdplantan där eller den kanske inte kommer bli så bra iaf om ett tag när de har blivit ännu större?

Hur stor blir den?

Den är svår att ha i främre halvan i karet då den blir väldigt utbredd om den trivs. Bladen kommer att nudda ytan, men så mycket högre än så blir den knappast.

Jaha jag trodde att skurvvallisnerinan skulle gå upp till vattenytan, okej ja då får vi se hur jag ska plantera den, har inte hittat någon än. Tänte höra om den går att beställa.

Det brukar inte vara några större problem att få tag i skruvisen, så håll ögonen öppna annars.
Vad finns det mer för fina växter som skulle kunna fungerar?
Limnophila sessiflora, Det finns lite olika sorters Aponogeton, Cryptocoryne osv. Det är nästan lättare att se vad affärerna först har hemma;).

Just de! Hur var Tyskland?Hade ni de bra där nere?
Jodå, det var toppen:d.
Kom hem med massor av fisk och en del växter som jag inte har en aning om vad det är så det får bli en tråd om detta...:p