Uppdatering

Har försökt rengöra karet lite mer, plockat upp alla små stenar på botten det är ju alltid fler än man tror.

När jag plockade stenarna så upptäckte jag att på 2 ställen så hade silikonet släppt lite grann mellan botten och sidoglaset, jag tror inte det är någon större fara men för säkerhets skull så la jag idag dit en sträng silikon på dom ställena.

Till helgen så kommer jag att börja fylla på karet först upp över kanten till botten för att se om det är helt där, sen fyller jag upp mer och mer tills det är helt fyllt. Hur länge bör/skall man vänta innan man vet att det inte läcker? Några rekommendationer:confused:

Imorgon skall jag hämta mina bakgrunder hos Peter på Akvarietjänst, skall bli kul att se hur dom ser ut i karet! Det blev BTN slimline 50 A röd gneiss.
http://www.pwss.se/product.php?productid=3687&cat=215&page=2

Sen skall det köpas frigolit till botten och sand jag hade ju tänkt mig biltemas blästersand, var på Biltema idag men där fanns endast en söndrig påse. Jag hittar den inte på deras hemsida, någon som hört om dom skall ha det kvar eller om det skall utgå? Rådasanden är ju fin men ca dubbelt så dyr.

En bild på akvariet idag:

[ATTACH]17437[/ATTACH]

Det syns en stor fläck mitt på framsidn ungefär men jag hittar den inte i verkligheten får torka av den rutan igen