Kommer du Kjell att arrangera en resa till Stockholm med start i Bollmora den 2:a april. Med fortsättning till Solna och Fjärilshuset och årets största händelse (kanske den största händelsen) i Sverige med inriktning på akvaristik. Jag syftar på Nordiska Diskussällskapets stora diskuschampionat. För första gången i norra Europa. Ciklidstämma - SARFs riksstämma - Guppyutställning - internatinella föredragshållare och mycket mer.

Håller med om att detta är ett megaarrangemang som verkligen är värt att besöka. Just Ciklidstämmorna brukar det dock vara ett rätt litet intresse för bland Zoopetvästarna (t.o.m. när det ägt rum i Göteborg). Dessutom är det lite krångligt att göra det som ett västarrangemnag eftersom t.ex. både jag och Kaj skall måste åka upp tidigare och anmälan om boende måste vara inne rätt långt i förväg.

Hoppas dock att jag får se så många Zoopetare som möjligt på denna aktivitet och även dagen innan på mitt föredrag i BAK.

E de inga västare som tänkt komma ner den 1 mars på MAF´s auktion och tjöta med lite folk?

Zoopetklubbväst är ju ingen vanlig akvarieförening utan en tämligen löst sammanhållen grupp av akvarister så vem som helst kan dra igång en tråd i denna tråd om en västaktivitet.
Många västare gillar ju auktioner, men själv är jag faktiskt tämligen ointresserad av sådana - föredrar istället "möten". Jag går på GCG-auktionen eftersom den är på hemmaplan och jag är medlem i GCG - men det får räcka för min del.
Men om ni är några västare som har tänkt er att åka dit - så dra gärna igång en "anmälningslista" och organisera samåkning.