flygrc skrev:lider med dig, man måste känna sig trygg med prylarna.
jag kommer själv aldrig mer att köpa ett begagnat kar, ja kanske om det bevisligen bara är något år, för dampar man inte på sådana saker som du nu råkat ut för så dampar man på repiga rutor:(
Tack! Nej det är nog rätt man skall åtminstone inte köpa beg. som man inte "kan" titta på innan ordentligt. Lex Hujedamig! [:o]
Jag har mailat en glasmästare så får vi se vad dom ev. kan göra, det är ju surt att bli av med 2000 kr plus ett nytt kar.:mad:
Jag var så sur idag att jag åkte till Hornbach och köpte ett 63 liters :d
Det var ett MP/Eheim paket för 698 kr då ingick akvarie, ljusramp, filter (Eheim Aquaball 2208), en Jäger värmare samt Easybalance, Aquasafe och en burk med foder. Schyst pris tyckte jag för bara filtret skulle dom ha 409 kronor för. Jag köpte till underlägg samt sand.
Nu har jag sköljt grus och sedan fyllt upp karet med vatten satt igång filtret och tagit vattenvärdena!! Var hemma ca 17 och klar 20,30.
Jag tänkte att i detta karet kom jag att ha snäcklekare förmodligen Lamprologus Brevis som sen när det stora är igång kommer att flytta dit. Sen får det gå som yngelkar eller så gör jag om det till Räkkar!!
Lite bilder förhoppningsvis senare ikväll!