Lite OT kanske, men jag hade ju en tv som gick sönder när jag skulle flytta den. Hade ju tecknat en försäkring på en större kedja på den. Så det var ju bara att köra ut med den och få den lagad. Men nej det skulle bli för dyrt att laga, så jag skulle få en ny. Gammal tv 26000 2 år gammal, erbjuden tv 10000. Förklarade att det stod inget om värdeminskning i papperna utan att det det gällde summan. Då gick det inte för sig längre utan numera var det en likvärdig som gällde. Då tyckte jag att dom kunde laga min gamla det skulle ju bara kosta 22000 så det var ju inte omöjligt att laga. Gick inte.
Accepterade tillslut den nya tvn (inte riktigt nöjd). Kollade med mitt försäkringsbolag, med värdeminskning och självrisk hade jag tjänat på att ta det via min hemförsäkring.
Aldrig mer att jag kommer att teckna försäkring i butiker längre. Kolla med försäkringsbolag vad som gäller hos dom innan ni tecknar en hutlöst dyr försäkring i butik. Det kostar ju inget om den går sönder, men den kostar desto mer att teckna.
Som sagt OT, men kändes bra att skriva av sig lite.