c90368 skrev:Fortsättning följer, hoppas jag:confused::):confused:
Tack som frågar vist att Fortsättning följer fast den sista tiden har jag drabbats av rent otur min hårdisk har krashat så jag har förlurat alla mina gamla bilder på akvariet men det är inte det värsta just på den hårdisken hade vi alla vara familj bilder svart att beskriva hur det kändes.:(:(:(
Strax efter så fick jag ganska ovälkomna gäster i akvariet tofsalger i sådana mängder att jag fick panik och startade om akvariet rentgjorde allt som var inne i akvariet .
Jag vet inte varför men JA kan säga att det enda större förändring som jag gjorde var att jag blandad ny köpt finkornig sand eller i stor sätt så bytte jag nästan den och plockade bort dom flesta växter fast så körde jag fotfarande med co2.
Sedan så hade jag en del rötter hängande på moduler vet ej men det var kanske också ett bidrag till tofsalger(dåligt cirkulation i visa delar av karet):confused::confused::confused::confused::confused::confused:
Fiskarna klarade sig ganska bra inga förluster:)
Just nu så händer det inte så mycket planerar Hqi belysning inbyggd i skåpet blandat med T5 och Led belysning (den ultimata belysningen:))
Har testat med Led eller diodbelysning som jag köpte på IKEA .
Måste säga att jag blev väldigt nöjd med resultatet.
3x150w Hqi = 0,5 w/L
3x150w Hqi +4x54w t5 = 0,7 w/L
Led (diodbelysning) som kvällsbelysning .
Väntar på själva hqi armatur som jag köpte på ebay 3st(bilden är lånad från annonsen)
Några bilder på akvariet just nu.
Fram till sommar ska jag planera hur själva skåpet ska se ut kommer att uppdatera med lite bilder då och då.
Klart så följer jag alla projekt här på Zoopet även om jag inte skriver så ofta .:)