Grejen är att du får titta på storleken på fiskarna. Läs artbeskrivningarna innan du köper en fisk. Tänk på att stor fisk äter liten fisk osv. Många fiskar kan du ha, personligen hade jag nog köpt ca 25-35 fiskar, beroende på storlek. Men följ ditt eget tycke och artbesrkivningarna:D

En mal du kan köpa är Vanlig ancistrus, brukar vara ganska billiga och roliga. Sedan även guldancistrus, lite dyrare men ändå bra pris. Sedan finns det ju as dyra L-mal arter som är vackra ( akta bara så de inte blir för stora) Andra malar kan ju vara olika sorters pansarmalar, enligt mig är då leopardpansarmalen finast men den är ganska känslig. Pansarmalar ska gå i stim på minst 6 st. L-malarna kan vara ensamma.

Gillar du fiskar som är bra på att stimma men också livliga skulle jag rekomendera Rödmunstetror, De är extremt vackra och livliga. Men i mitt fall har det varit så att när de är "färre" än de andra fiskarna eller för få stannar de i bakre delen av akvariet.
Kejsartetror är roliga också, inte särskilt stimmiga, men oerhört aktiva och hanarna är jättevackra (trodde jag aldrig skulle säga så om killar:D)

Det finns jätte många fiskarter, du bör läsa artbeskrivningarna på dem. Gilalr du fiskar som får yngel snabbt är ju guppy ett bra val. Men jag hatar dem.

Sen Palettciklider är ju schyssta, men jag vet inte om de fungerar med sydamerikanska dvärgciklider, det gör dem säkert men a, jag vet inte.

Hursomhelst har ju alla olika smaker. Jag gillar annorlunda fiskar medan andra kanske gillar ganska vanliga fiskar.