Patrik Steen skrev:Denna familjen som jag känner så skäms ungarna fruktansvärt var gång det är dags för Julklappar,presenter, Klädköp dem vill ju vara som alla andra få vad alla andra får när dem Fyller år och när det är dags för Julklappar dem är trötta på att det står andra okända namn i deras kläder givetvis köpte på sekond hand,är det rättvist undrar jag ofta det är ju inte ungarnas fel att det har blivit så här.Sen ger jag mina nytt saker som alla andra har,och sen när man kommer med förslaget vi kan väl handla begangnat så säger tantan VA!!!! det dummaste jag hört sen tänker jag alltid på den familjen främst då ungarna.
Vi har inget emot begagnat, men det får ju inte bara bli sånt. Våra barn får nya saker oxå. Särskilt till födelsedagar och jul. Det krävs lite extra planering bara. Man får tex börja julklappsinköpen tidigt så det inte blir så mycket på en gång. Du har rätt det är inte ungarnas fel men det är inte heller fel att lära barnen att man inte kan få allt. Men som sagt, till födelsedagar och jul försöker vi se till att var och en får känna sig speciell och att de får åtminstonde några saker de verkligen önskat sig. :)