Finns det flera Global intifada??
Det finns ingen globalt pågående intifada, däremot finns det ett nätverk som kallar sig "Global intifada" samt ett par pågående intifador samt flera stycken avslutade så sluta snälla du att sätta likhetstecken mellan en solidaritetsgrupp och en folkresning.
När det finns en hatgrund runt arabvärlden mot det judiska folket så anser ja det som rasism ja. Pannationalism är inget rasistiskt nej. Vill man få bort Israel från denna ytan så är det en slags rasism.
Större delen av arabvärlden har sedan staten Israels grundande i ett religiöst hänseende varit emot den geologiska placeringen av staten Israel, inte judendomen, att sen hatgrunden bla bottnar i delar av det som jag skrev i mitt förra inlägg där staten Israel och inte det judiska folket förtrycker, torterar och mördar, om husqvarnaborna som exempel tillbringade sina lördagsnätter med att åka norrut och trakasera ödeshögsborna med kidnappning, mordbrand och trakaserier skulle du då kalla det hat som då tveklöst skulle glöda i ödeshögsbornas ögon för rasism eller är detta någon form av retorik där all form av angrepp mot judendomen, israeler samt staten Israel bestraffas genom att kallas för rasism så kanske ordet du letar efter är nazism?
Är det inte bättre att vara neutral? Du gör dig inte bättre som en vän till Palestina eller som en vän till Israel.
Neutral? Ahh en vända kappan för vinden svensk, är det så du ser dig själv Lutt för min personliga åsikt är att du i hela detta debattinlägg varit pro israel!
Du måste skämta va? Hör du hur du låter? Stöd FN istället för arabvärlden är minst lika bra kolsupare. Det är inte moralisk okej att välja någon sida. Sen att inte veta historian bakom dessa två är idioti.
Inte moraliskt att välja söndersprängda barns sida framför israeliska högerpolitiker som ger order till stridsvagnsgrupper? Sen skriver du "Stöd FN istället för arabvärlden" har du inte gått ut grundskolan eller sniffar du lim? :confused: