Lutt skrev:Hur menar du, vad det är för skillnad?
Jag tror inte det finns nåt Loricariidsläkte som är större än Ancistrus. Du kan finna Ancistrus i stort sätt över hela Sydamerika. Vissa blir knappt 6cm medans andra kan bli uppemot 25-30cm.
Det kan ha varit ett kar med VF Ancistrus och de är inte så där jättemycket dyrare än den "vanliga" odlade Ancistrus-malen, men det är bara en hypotetiskt teori. Tror dock inte den har kommit i samma sändning till affären med "vanlig" Ancistrus iaf.
Jag menar, det är ju hyfsad skillnad på Abborre och Gös tex. där förstår jag skillnaden i släktskap (läs inte in för mycket i släktskapen) Medans det kanske är mindre skillnad på en Abborre från Sthlms skärgård och en abborre i australien (ja vår Perca fluviatilis tror jag finns där med)
Så, humm, jag vet inte riktigt vad jag frågar.. Kanske: är det bara en liten variant av "vanlig ancictrus" eller är det stor skillnad så man kan se det som en typ? (ja är kanske inte så vass på artbestämnings vetenskapen)
Skulle det tex. kunna vara olika L-nummer på dom?
Äh, jag kollrar bort mig själv lite.
Tack för alla dina svar i alla fall. En hel del mer uträtade frågetecken i alla fall.