JLi skrev:Tack för svaren. Det var litet vad jag hade räknat med. Jag har redan ett antal håvar som jag håvar över Guppy med till ett större akvarium men dit ryms inte heller hur mycket som helst. Jag är också medveten om att karet är i minsta laget men ett större skulle också överbefolkas med tiden. Dessutom delar min kära fru inte mitt akvarieintresse så några fler akvarium lär det inte bli. Kampfisken kunde funka men jag är ingen vän av kampfisk och dessutom tror jag att det kunde bli oroligt i karet. Ett stim tetror vill jag definitivt inte ha i det lilla karet för de tar sig betydligt bättre i mycket större kar.
Nu skall ni inte tro att jag är otacksam för svaren utan jag fick egentligen det bekräftat som jag redan visste. Det är bara det att när Guppyn förökar sig så går det undan. När jag startade upp akvariet var det tänkt att ha bara guppy i det men det har gått litet för bra
Då återstår bara att ge bort överskottet, du kanske kan byta in dem mot lite mat i akvarieaffären?:confused:.....Tänk förresten att fruar och akvarieintresse hos männen så sällan går ihop?????:D