MaxB skrev:Ah, mäktigt - nu skall det bli kul att kolla fortsättningen. Inred i lugn och ro nu - och vänta med fiskisläpp så länge... för det här är de senaste bilderna va?
Yes MaxB! kommer ta det lugnt. Ska åka och hämta stenar som jag tänkt ut och inhandla lite fler rötter osv...lägga ner några kar och flytta över till 720. Börja plantera lite växter. De första firrarna som får åka ner tror jag blir mina C.Cutteri. För dom stör min ancistrus-odling....
Steen: Lysrampen har jag inte köpt än, just nu har jag 2st IP68 lysrörs-armaturer med 2x36w i varje.
Kommer beställa en heltäckande 4x58W så fort jag har råd.
Jag satt och diskutera det här med träskiva med en polare, vi kom fram till att det enda som eventuellt blir fördel med träskiva är att inte allt grus och glas m.m åker rakt ner i golvet om 12mm glaset skulle spricka.
Allt vatten rinner ju ut ändå...
Kommer beställa en heltäckande 4x58W så fort jag har råd.
Tack Osis.
P.S nån av er som har tips på bra "utblås" till mitt ytterfilter? Just nu sitter det en böj med ett rakt 'strilrör' på...men jag tycker inte det blir nå bra med det...jag kanske har satt det fel? Tycker det var svårt att hitta nå bra plats att sätta det på.