jegt skrev:Ny bild. Ser fortfarande lite tomt ut i bakkant på vissa ställen. Ska köpa lite mer smårötter och stapla upp här och där, sen stoppa i mossa i springorna.
Jösses, ja, det här är verkligen ett riktigt mäktigt kar!:)
Jag är inne litegrand på det som Kjelle påpekar; bakgrund. Jag har läst i början av tråden att du inte är intresserad av en bakrund som man sätter i själva karet - det kan jag förstå då karet inte jobbar så mycket på djupet, men att du har funderingar på någon typ av svart, eller mörk, bakgrund på utsidan bakrutan. Det skulle vara intressant att höra/läsa dina funderingar kring detta - då jag tror att man "trollar" fram en speciell djupkänsla med en bakgrund i solid färg som får blicken att fästas på det som är i karet och inte tapeten på väggen bakom.
Jag förstår också att du planerar att, så att säga, "täcka" bakrutan med rötter och växtlighet och då kan kanske en bakgrund bli mer eller mindre överflödig. Jag har bara en känsla av att en mörk, typ svart, färg är det optimala även då bakrutan är täckt med rötter, mossor och växter.
Detta inte sagt som någon kritik överhuvudtaget, utan mer som en iakttagelse - är för övrigt övertygad om att du har full koll på det visuella - men det kunde vara spännande och intressant att ta del av dina funderingar kring "bakgrundsfrågan".
Det ser riktigt snyggt och harmoniskt ut i ditt kar! Härligt att du jobbar i en lugn och metodisk takt!:)