oaken skrev:
Om det inte finns någonting alls i akvariet så har bakteriena inte något att livnära sig på nej. Men då kan man lägga i några fiskar för att köra igång det. Fast fiskar är generellt bra mycket tåligare mot dåligt vatten än vad räkor är. Och att köra in ett akvarium med räkor är nog ingen hit allt som oftast, speciellt inte om man matar.

Sen har du ju själv ett visst ansvar att läsa på om djuren du köper, och du kan ju inte gärna förvänta dig att alla andra ska informera dig om precis allt. Du har väl även viss erfarenhet av att räkor kan vara känsliga sen tidigare?

Jo, jag har läst på. Men förut här på zoopet så har jag fått helt andra svar. Det är det enda jag HATAR (Total hatar, inte "små hatar") med zoopet, hur mycket man än läser på så kommer det alltid besserwissrar som är övertygade om att de och ingen annan har rätt, och skäller hit och dit om "du borde läsa på först"

Räkorna har INTE varit "otåliga" innan, de kastades ner i ett 2 liters med helt nytt vatten och utan pump, och levde där i en månad utan några dödsfall.