Köpte en stor rot när jag var uppe i Lule hos Johanski, slängde i den + några mindre rötter och lite vass. Ska nog ta bort lite vass, blev nästan mycket...
Fick även några sandsnäckor av Johan som jag pluttade i.
Tänkte låta akvariet gå med ett inkört stingrayfilter nu ett tag tills jag får hem eheim 2213. När det kommer ska jag även köpa några molly och salta till 1.005 - 1.008 nånting.
Ska klura ut ett sätt att hänga upp spotsen på, de ligger just nu på glaset bara. Vill att de ska hänga från taket 20-30 cm från ytan. Funderade på att borra ur en stock och hänga upp, men jag vet inte. Några förslag på hur jag ska göra?
Kan berätta att jag stod länge och vägde mellan fluviatilis, nigroviridis och biocellatus. Efter mycket hjärngympa kom jag fram till att biocellatus är bäst för mitt akvarium:
fluviatilis: 20 cm, bräckt till helt salt vatten, 150 liter. Fin, men för stor för mitt akvarium.
nigroviridis: 17 cm, bräckt till helt salt vatten, 115 liter. Väldigt fin, skulle funka i mitt kar, men det känns sådär att ha den. Gränsfall för stor. Vill ändå kunna ha några växter, och då kan jag ju inte ha superbräckt...
biocellatus: 8 cm, lätt bräckt, 50 liter. Äckligt snygg fisk! Passar perfekt i mitt kar. Nästan så man skulle kunna ha 2 st, men jag nöjer mig med 1 st kulfisk/120 liter vatten.
Läs mer om biocellatus på http://www.thepufferforum.com/forum/ug.php/v/PufferPedia/Brackish/T_Biocellatus/
Såhär ser det ut just nu:
Btw Ottawa Senators-tröjan ska inte häga där ovanför [:o]:p