sen ungefär en vecka har jag delat karet, hanens tuffa behandling fortsatte och honan började sen väldigt illa åtgången så jag blev orolig att hon skulle stryka med om hon inte fick lite lugn och ro från misshandeln.... Jag satte ner ett stabilt nät som nu delar karet på hälften men som har tillräckligt stora hål så att de andra fiskarna kan ta sig mellan.
Honan verkar repa sig bra och ser bättre ut i stort sett för varje dag, men det kommer ta ett tag tills hon blir rund igen, hon är väldigt "naggad" i disken. Men det känns bra att hon repar sig. Sen får jag se hur länge jag håller dem delade, men karet ska ju flyttas om 3 veckor. Det känns som om de behöver mer plats ganska omgående, men det lär nog tyvärr dröja ett tag innan ett större kar bli aktuellt, samtidigt så är frågan hur stor skillnad det gör för honan med typ 2,4kvm istället för 1,2, hon har ju svårt att komma undan ändå... Viktigast är nog att hon också kommer upp lite i storlek och blir lekmogen så ska hanens agressivitiet minska.
Jag har ingen dator för tillfället så det blir bara sporadiska besöka här tyvärr, hoppas få tillbaka datorn snart, suger att inte kunna kolla zoppet!