miirah skrev:Hejsan, mitt tips skulle vara att du struntar i yngelkassen ( för att fiskar som hamnar i små utrymmen bli väldigt lätt stressade o dör p.ga detta! ) Istället, så skaffa mycket välxter som du planterar ut i akvariumet, då kommer dina yngel garanterat överleva, (; Iallafall de starkaste!
Man ser på honan att hon är gravid & ska föda inom kort är att hona ser jättetjock ut, och graviditetsfläcken som finns vid analen på henne är mycket mörkare..
Honan kan simma upp & ned vid glaset & sedan stanna upp på ungefär mitten.. och så brukar honor dra sig undan mer o mer när dom ska föda..
mina guppys brukar dra sig till pumpen eller ner bland växterna (;
p.s : jag har dock inte märkt att mina neontetror äter yngel.. iaf inte mina (; men som sagt.. skaffa mycket växter! Både låga och höga!
Hej
Tack för ditt svar. Tyvärr har jag bara ett 50L akvarium och har inte plats att plantera mer än vad jag har idag. Har tre olika sorters växter (en som är ganska tät och två lite glesare) men jag tror neontetrorna kan få tag i ynglen även "i" dem. Mina tetror äter gladeligen på självdöda fiskar i alla fall så jag är ganska säker på att de kommer ge sig på ynglen med :(
Då ska jag hålla lite koll på graviditetsfläcken (om jag nu "hittar" den :p) och så får jag avgöra då om jag ska flytta över henne i korgen eller ej.